جمعی از سازندگان پاراگلایدر و DHV  طی جلسه ای در ژانویه نسبت به تصحیح اصلاحیه های فعلی به توافق رسیدند .

انجمن سارندگان پاراگلایدر PMA  که مخفف جمله Paraglider Manufacturers Association  است با حدود سی کارخانه به تازگی تأسیس شده است و سعی دارد تا با کار و هماهنگی یکدیگر یک اصلاحیه استاندارد ایجاد کنند که ضمن سادگی در پردازش اطلاعات برای خلبانان ، یکنواختی نتیجه اصلاحیه ها را هم در شرکتهای تست کننده داشته باشد .

بعد از آخرین جلسه PMA در Stubai Cup ( ژانویه ) و با DHV  در دسامبر ، تصمیم گرفته شد تا سازمانهای مسئول تست و اصلاحیه را ( EN,DHV ) حمایت کرده و کارخانه ها از صدور اصلاحیه توسط خودشان پرهیز کنند . بعلاوه اینکه از ذکر نام DHV  که فدراسیون پاراگلایدر و کایت آلمان است ، در اصلاحیه ها خودداری شود .

از این پس به جای DHV  ، حروف کلی LTF  که مخفف کلمه "Lufttüchtigkeits" که همان مجوز پرواز وسائل پرنده در آلمان است ، جایگزین خواهد شد . بدین ترتیب از این پس یک بال DHV 1 یک بال LTF 1  خواهد بود ، و DHV 1-2  یک LTF 1-2  و همینطور الی آخر. البته این نوع اصلاحیه برای تستهایی است که در آلمان صورت میگیرد . بدین صورت راه برای دیگر مراکز تست در آلمان به غیر از DHV  باز خواهد شد . همینطور سعی خواهد شد که نوع تستها در آلمان با تست EN  که هم اکنون در حال اجراست یکنواخت شود ، تا فرقی بین یک پاراگلایدر تست شده LTF در آلمان با یک پاراگلایدر تست EN در فرانسه نباشد .

بدین ترتیب میتوانیم امیدوار باشیم که از این پس پاراگلایدرهای امنتری داشته و تفاوتی بین اصلاحیه ها نبوده و بتوانیم به نتیجه تستها اطمینان بیشتری نمائیم .

بیانیه مشترک PMA و DHV به شرح ذیل است :

" تمام شرکت کنندگان در میزگرد مورخ 19/12/2007 معتقدند که روش جدید بهینه شده "Lufttüchtigkeits" یا همان LTF  باید بر اساس امتحانات پروازی که در قانون EN 926-2 آمده است ، هماهنگ باشد . گذشته از این موافقت شد که تستهای فعلی در پائین آمدن در اسپیرال و جمع شدگیهای شدید نیاز به کاملتر شدن دارند . همینطور کاملتر شدن قانون EN برای درج اسپیرال و جمع شدگیهای شدید در تستها نیز خواست شرکت کنندگان است ، و مستلزم شروع راهکارهای لازم برای تغییر و اجرایی کردن آن هستند . اگر تغییر قانون EN در کوتاه مدت میسر نباشد ، میتوان اصلاحیه LTF را ترجیح داد . در این جلسه همچنین تصویب شد که تغییرات تکنیکی روشهای تست در پرواز میبایست تا تاریخ 1/4/2008 مدون شده باشند ، و مصرند تا  اصلاحیه جدید LTF برای 1 سپتامبر 2008 کاملاٌ اجرایی شود ."

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 26 مرداد 1388    | توسط: نیما نجاتی    | طبقه بندی: مقالات، پاراگلایدر،     |
نظرات()