اخیرا شائبه هایی در خصوص استاندارد های بالهای مختلف و کلاس بندی آنها بین پرنده های بجنورد پیش آمده که در این خصوص بیراه ندیدم که طی مطلبی بر گرفته از سایت ویندتک و به استناد به استاندارد DHVبه برخی از این ابهامات پاسخ دهم تا شفاف سازی از طریق علمی و آکادمیک صورت گرفته باشد و هیچگونه حب و بغضی در میان نباشد.

Arial امنترین پاراگلایدر دنیـا

 آریال در چهار اندازه اصلاحیه DHV1 گرفته است ولی اصلاحیه جدید اروپایی یعنی EN را هم با یک نتیجه عالی گذرانده است .

 سایز M آریال تمام امتحانات را با A گذراند و یکی از نادرترین بالها در بدست آوردن این اصلاحیه است . در حال حاضر فقط دو بال این اصلاحیه سختگیر را گذرانده اند .

 اصلاحیه EN زاویه کله کردن بال را بعد از مانورها اندازه گیری میکند و هرگز نباید از 45 درجه بیشتر باشد . آریال بسیار در مقابل جمع شدگیها مقاوم است و برای شروع پرواز بخاطر امنیت بالای آن بسیار مناسب است .

 سایز S آریال با 23A و 1B قبول شد .

 

آریال
شروع – سطح اولیه
آریال آخرین بال شروع است که ویندتک برای تمامی خلبانان طراحی کرده است . این بال در 4 اندازه و همگی دارای اصلاحیه DHV 1 میباشد . محدوده استفاده این بال از شیب آموزشگاه تا اولین پروازهای ترمال و مسافت است .
راحتی استفاده از آن به هنرجو اجازه پیشرفتی سریع داده و با بخشیدن اشتباهات خلبان ، امنیت را در تمام لحضات پرواز به وی ارزانی میدارد . باد شدن بال بسیار راحت است و تمایلی به جلو زدن از خلبان ندارد و بازی ترمزها بسیار طولانی میباشد . بال با ثبات است و در توربولانسها به سختی شیرجه میکند .
آریال انتخابی خوب برای مدارس است و کیفیت مواد اولیه آن صدها ساعت استفاده و سوءاستفاده را تضمین میکند .
 این بال با نسبت منظری پائین ولی با مشخصاتی مخصوص برای بخشش اشتباهات تازه کارها با توانائی تضمین یک بهروری خوب جهت پیشرفت سریع در پرواز ترمال طراحی شده است .
 ایرفول جدید در تمام طول بال رشد کرده بدون کاهش از قدرت مانور که همچنان بسیار خوب مانده است و پرواز آهسته را بهبود بخشیده است .
 فشار لبه حمله و لبه فرار برای تضمین ثبات در پروازهای توربولانسی بهبود یافته است . در پروازهای سرعتی بال بسیار محکمتر بوده و مقاومت زیادی در مقابل جمع شدگیها نشان میدهد که در مدلهای قبلی بی سابقه است .


مشخصات فنی

 

اندازه  

 XC (25)

 S( 27 )  

 M (29 )  

 L ( 31 )

مساحت (متر مربع )  

 25,45  

 27,45  

 29,55  

 31,69

مساحت در هوا ( متر مربع )  

 22,48  

 24,33  

 26,10  

 28,01

طول بال ( متر )  

 10,82  

 11,25  

 11,65  

 12,07

طول بال در هوا (متر)  

 9,07  

 9,24  

 9,40  

 9,73

نسبت منظری  

 4,64  

 4,64  

 4,64  

 4,64

نسبت منظری در هوا  

 3,4  

 3,65  

 3,65  

 3,65

حداکثر وطر ( متر )  

 2,95  

 3,06  

 3,16  

 3,28

حداقل وطر ( متر )  

 0,65  

 0,67  

 0,69  

 0,71

تعداد سل  

 35  

 35  

 35  

 35

طول آویزها ( متر )  

 7,12  

 7,40  

 7,66  

 7,92

وزن در پرواز ( کیلوگرم )  

 60-80  

 75-100  

 90-110  

 105-130

وزن بال  

 5,5  

 5,7  

 5,9  

 6,1

حداقل و حداکثر سرعت *  

+21-48

+ 21-48  

+ 21-48  

+ 21-48

اصلاحیه DHV  

 1  

 1  

 1  

 1  

اصلاحیه EN  

 -  

 24A-1B  

 A  

 -

* سرعتها با میانگین وزن و در سطح دریا با کیلومتر در ساعت گرفته شده است .

مواد اولیه
 

پـارچـه  

 پورچه مارین اسکای تکس اوولوشن

رویـه

 44 گرم / متر مربع

زیـره   

 40 گرم / متر مربع

دنـده هـا  

 پورچه مارین 50 گرم / متر مربع

تقویت دنـده هـا  

 داکرون 180 گرم / متر مربع

تقویت لبه فـرار  

 پولی استر 175 گرم / متر مربع

آویـزها  

 شیت هد کولار 1.1 / 1.7 میلیمتر

مایلونها ( لینک سریع )  

 استانلس استیل 4 میلیمتر

بنـدهـا  

 پلی آمید – کولار 20 میلیمتر


اصلاحیه

دارای اصلاحیهEN و DHV1 ( اندازه های 25. 27 . 29 و 31 ) با ترمزهای سری کارخانه

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 26 مرداد 1388    | توسط: نیما نجاتی    | طبقه بندی: پاراگلایدر، مقالات،     |
نظرات()